سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی در مناطق مختلف کشور خبر داد.

رگبار باران - رعد و برق

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، ارتفاعات رشته‌کوه البرز، همچنین در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

در این روز در اصفهان، کرمان، فارس و یزد رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعدازظهر و رگبار و و رعد و برق در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

جمعه ـ علاوه بر نقاط اشاره شده ـ در مناطق گسترده‌تری از شمال غرب، در برخی نقاط از استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد.

شنبه و یکشنبه در شمال غرب، سواحل خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، برخی مناطق استان مرکزی، قم و شمال اصفهان، همچنین در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه ـ علاوه بر جنوب سیستان و بلوچستان ـ برخی مناطق هرمزگان و جنوب کرمان، در برخی مناطق شمال غرب و سواحل خزر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

همچنین طی ۵ روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، گاهی غرب و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در نیمه شمالی کشور از جمعه دمای هوا به طور نسبی کاهش می‌یابد.

پنجشنبه و جمعه دریای عمان و تنگه هرمز مواج است. شنبه، علاوه بر آن، خلیج فارس نیز مواج می‌شود. دریای خزر از امروز تا یکشنبه مواج و متلاطم است.

کد خبر 874527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha